Friday, May 25, 2012

Kerja kuat untuk ilmu Dunia dan akhirat.

PEACE, Alhamdulillah,, akhirnya hari ini kuat juga semangat untuk mengupdate blog. blog saya ni memang jarang2 sgt di update, alah biasalah busy bha! hihi... actually hari ini saya mahu kongsikan sebuah kisah tentang saya sendiri start dari bulan 2 sampai sekarang la...Hujung bulan 2 iaitu 29 february 2012 bersamaan hari rabu. saya telah menjalani temu duga di Sidma college @ Universiti tun abdul razak Sabah. interview ini adalah bertrujuanuntuk memilih Majlish perwakilan pelajar(MPM)/ Student representative council (SRC) untuk sesi 2012/13. Alhamdulillah berjalan lancar walaupu memang agak menguji minda & saikologi juga ni. fuhhh,,,kena serang berabis dgn soalan menguji minda & kelakuan. but alhamdulillah again,,, Lepas beberapa minggu ada la dapat panggilan dr Sidma College pada 9 march 2012 memberitahu berita sukacita ini...iaitu saya telah berjaya dalam interview dan telah menjadi salah seorang wakil pelajar untuk Universiti tun abdul razak bagi tahun ini. but seriously ,,, ini tanggung jawab besar. 12 march 2012 isnin adalah first meeting untuk majlis perwakilan pelajar. masa itu pemilihan organisasi telah dibuat,,, saja menjadi salah seorang daripada ahli jawatan kuasa tertinggi iaitu Vice President. Huh,,,tanggung jawab semakin berat. tetapi hati & minda rela menerima kerana ini adalah salah satu poengelaman dan ilmu yang baik untuk membentuk diri saya menjadi lebih baik. Insyallah. Pada hari keesokannya adalah first program kami handle tp buat decoration saja la & jadi assistant tuk Sidma idol iaitu pada 13 march 2012(decorating) dan 16 march (crew for sidma idol). Pada awal sampai sekarang aktiviti yang kami lakukan bersama cukup padat, iaitu ceramah-ceramah, career talk,Sport day, leadership camp & team building for SRC , dan meeting2. Selain itu, dari segi akademik saya juga banyak luangkan masa untuk buat assignment, test, datang class buat research dan byk lagi. memang padat. antara aktiviti bahagian akademik saya ialah,,, Program khidmat masyarakat saya selaku president, Program NGO saya selak president terjun,,hihi, Program Entrepreneurship day saya sebagai pemegang share @ ahli biasa. memang sangat busy tahun ini ditambahkan lagi dengan tugasan SRC saya serta subjek yang saya ambil sem ini kebetulan semuanya perlu melakukan research dan event, jadi,,,,jadi sibuk berabis lah. Saya memang agak tertekan juga pada mulah nya kerana semester ini adalah betul2 menguji minda dan fizikal saya. Peperiksaan yang baru berakhir 3 hari lepas membuatkas saya berasa lega walaupun sepanjang study week saya struggle tahap dewi sudah sebab takut pointer jatuh. that one of my risk to became SRC. Insyaallah and Hopefully everything gonna be a great and awesome. Aaminn. 




Berikut ialah antara koleksi gambar2 yang diambil sewaktu saya menjalani aktiviti aktiviti kolej. gambar lain insyALlah next time saya share. 


ENTREPRENEURSHIP DAY  26/4/2012 KUMPULAN S3JRIA!

PROGRAM KHIDMAT MASYARAKAT DI KG.KUALA ABAI KOTA BELUD. KUMPULAN ONE GENERATION  MENGHADIAKAN SEBUAH RUMAH DAN BARANG2 KEPERLUAN KEPADA MAKCIK SOTOH. 


LEADERSHIP CAMP & TEAMBUILDING FOR SRC MEMBER AT KK ADVENTURE  PARK  KINARUT  PAPAR.


KRU UNTUK SIDMA IDOL 2012

No comments:

Post a Comment